Esta clar que les escoles dels nostres dies no avancen
a la par que la resta de la societat, és a dir, les nostres pedagogies
educatives no és corresponen amb el que es duu a terme a dins les aules. Això
pot ser degut a que la visió que la gent
té sobre l’escola és de satisfer les necessitats econòmiques de les famílies i
no com a una institució que satisfaci al màxim possible les necessitats dels
infants
HISTÒRIA DE
L’EDUCACIÓ INFANTIL: MODELS D’EDUCACIÓ INFANTIL
|
|||
GUARDERIA/ASILO
|
ESCOLA
INFANTIL
|
CASA DEL
NEN/A
|
|
ORIGEN
|
Necessitats econòmiques:
-De la industria
-De les famílies
(treball de la dona)
|
Descobriment del valor educatiu
(Psicopedagogia)
|
Centrada en les necessitats de l’infant
|
OBJECTIUS
|
Guardar
Tenir cura
Entretenir
|
Compensar
Optimitzar
Preparar
|
Protecció
Salut
Seguretat emocional
Jugar/gaudir
Explorar/conèixer
|
MODELS I MOTIVACIONS
|
Aparcament
Manca de temps
Sentiment de culpa
|
Model adult de rendiment
Preocupació pel futur
|
Model infantil de benestar
Centrada en el present
|
El punt de partida per a que les nostres escoles donin
resposta a les necessitats emocionals dels infants és començar per donar
importància a les emocions d’aquestos i tractar-les de forma tant directa com
indirecta a les aules, és a dir, com a mestres haurem de centrar-nos en el
últim model educatiu, la casa del nen.
HISTÒRIA DE
L’EDUCACIÓ INFANTIL: MODELS D’EDUCACIÓ INFANTIL
|
|||
GUARDERIA/ASILO
|
ESCOLA
INFANTIL
|
CASA DEL
NEN/A
|
|
ORIGEN
|
·
Valor
assistencial
|
·
Continguts
flexibles
·
Ensenyament
·
Bones
instal·lacions
·
Valor
educatiu
|
·
Inclusió
·
Necessitats
emocionals
·
Relacions
·
Socialització
|
OBJECTIUS
|
·
Compensar
possibles desigualtats
·
Autonomia
·
Educar
|
·
Reforçar
vincles
·
Interpretar
emocions
·
Regular
·
Motivar
·
Desenvolupament
integral
|
|
MODELS I MOTIVACIONS
|
·
Constructivisme
·
Preparar
|
·
Inclusivitat
·
Desenvolupament
|
Tot això només es pot arribar a aconseguir amb
professionals de l’educació que siguin competents amb el seu treball, és a dir
que prestin atenció als seus alumnes, que observin, escoltin, els hi donin
confiança, els tractin de forma individualitzada, responguin a les seves
necessitats. Tots aquests requisits son tan sols per poder atendre correctament
els interessos dels infants, i poder crear uns vincles amb aquestos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario